Thuiszorg

25 maart 2013

Wethouder Jongmans neemt risico met de thuiszorg in Roosendaal

Kees JongmansMet veel inspanning hebben eerst Agnes Kant en later Renske Leijten zich ingezet om een wet aangenomen te krijgen waarin is vastgelegd dat voor de Thuiszorg in een stad niet Europees hoeft te worden aanbesteed. Uiteindelijk is een meerderheid in zowel de Tweede als de Eerste Kamer akkoord gegaan. Groot feest in de thuiszorg. De SP-wet zorgt voor meer zekerheid voor cliënten en werkers in de zorg. De tarieven worden beter en de kwaliteit al helemaal. Minder macht bij de grote zorgconglomeraten, meer macht bij de overheid. Heel Nederland blij, maar niet wethouder Kees Jongmans uit Roosendaal. Hij blijft ook in 2014 vasthouden aan de oude regels.

5 januari 2013

SP op de Markt: actie "Red de thuiszorg"

Het weer zag er vandaag net zo uit als de kabinetsplannen 'somber en donker'. Donkere wolken hangen boven het hoofd van de thuiszorg medewerkers en hun cliënten. Daar waar mensen onrecht wordt aangedaan, steunt de SP afdeling Roosendaal, de actie 'Wij zijn de thuiszorg'.

9 november 2012

Kamerlid niet welkom in Wiekendael

Op 23 november komt SP Kamerlid mevrouw Renske Leijten voor een werkbezoek naar Roosendaal. Mevrouw Leijten is in de Tweede Kamer woordvoerder zorg. ’s Avonds is er een openbare discussiebijeenkomst over de ontwikkelingen in de (thuis)zorg.
Op het programma overdag stond ook een werkbezoek gepland aan verzorgingstehuis Wiekendael. Tot grote spijt van de SP is mevrouw Leijten echter daar niet welkom. Er is geen behoefte aan een bezoek van een lid van de volksvertegenwoordiging. Stichting Groenhuysen wil er niet aan meewerken.

19 oktober 2012

Renske Leijten naar Roosendaal

Renske LeijtenSP Kamerlid en woordvoerder Zorg, Renske Leijten, brengt op vrijdag 23 november een werkbezoek aan Roosendaal. Overdag zal ze aandacht besteden aan de situatie van de thuiszorg in onze stad en ook één of meerdere zorginstellingen bezoeken. Het precieze programma wordt nog in elkaar gezet.

6 oktober 2012

SP maakt zich zorgen om de thuiszorg in Roosendaal

Dit jaar is in het parlement de initiatiefwet van de SP aangenomen voor een meer menselijke thuiszorg. De thuiszorg behoeft niet langer door gemeenten op de markt te worden aanbesteed en de gemeenten moeten fatsoenlijke tarieven hanteren. SP Roosendaal vindt dat die nieuwe wet ook consequenties moet hebben voor hoe de gemeente Roosendaal met de thuiszorg omgaat. Het gaat dan om het belang van de mensen die gebruik maken van de thuiszorg, maar ook om het belang van de werker in de thuiszorg. De SP vindt niet dat het zo kan zijn dat de gemeente Roosendaal bezuinigt op de thuiszorg en dat de toch al kwetsbare thuiszorgwerker daar dan de dupe van moet worden. Raadslid Ada Oudhof heeft ook kritische vragen aan de wethouder gesteld over de huidige herindicaties in de thuiszorg.