"De Andere Agenda van Roosendaal"

13 november 2011

Veel waardering voor alternatieve begroting 2012 van de SP Roosendaal

De SP-fractie in de gemeenteraad heeft vanuit de Roosendaalse samenleving veel waardering ontvangen voor haar alternatieve begroting 2012. Een groot aantal personen heeft in contacten met onze fractie aangegeven het geheel eens te zijn met de andere keuzes in de "Andere Agenda van Roosendaal" van de SP. De SP heeft daarin laten zien dat het wel degelijk mogelijk is om via andere keuzes veel meer geld beschikbaar te hebben voor het minima- en armoedebeleid, sociaal beleid, onderwijs, sport en kunst- en cultuur.

8 november 2011

SP-fractie Roosendaal komt met een “Andere Agenda van Roosendaal"

De SP Roosendaal vindt dat het College in de “Agenda van Roosendaal” met een sausje van mooie woorden met de botte bijl bezuinigt. Een groot deel van die bezuinigingen is alleen maar nodig omdat het College vele miljoenen investeert in prestigeobjecten als het Bestuurscentrum en Stadsoevers. Andere gemeenten hebben hun handen al vol aan de kortingen van het Rijk. Roosendaal heeft ook nog dit soort molenstenen om de nek. Grote groepen burgers worden bij de bezuinigingen onevenredig benadeeld. De SP-fractie in Roosendaal heeft daarom een "Andere Agenda van Roosendaal" opgesteld. De SP toont in die Andere Agenda aan dat er, als je op een verstandige manier met je geld omgaat, wel geld is voor sociaal beleid, voor de WMO en voor Sport en Cultuur.
Lees verder om de Andere Agenda van Roosendaal zoals de SP die heeft opgesteld te downloaden.

21 oktober 2011

SP Roosendaal heeft in commisievergadering forse kritiek geuit op Agenda van Roosendaal

De SP-fractie heeft donderdag 20 oktober jl. in de commissie Omgeving weinig heel gelaten van de bezuinigingsplannen van het College in de Agenda van Roosendaal. De fractie vindt dat het College niet geluisterd heeft naar de Roosendaalse burgers en organisaties die in de afgelopen maanden aanwezig zijn geweest bij de diverse raadplegingen. De SP-fractie heeft donderdag aangekondigd in de raadsvergadering van 10 november met voorstellen te komen om een groot aantal maatregelen van het College terug te draaien. Lees onderstaand de bijdrage in 1e termijn van het SP-raadslid Ada Oudhof

4 juli 2011